Danas je u Kašetici primorsko – goranskoj, na konferenciji za novinare, najavljen Međunarodni eno – gastro festival Wine Ri, koji će se održati 21. i 22. ožujka 2025. u Exportdrvu od 14:00 – 20:00 sati. Najavljen je i novi projekt ocjenjivanja vina „Kvarner International Wine Trophy“ koje će se održati 7. ožujka u Vrbniku.
Voditelj Žarko Stilin najavio je nekoliko noviteta uz ovogodišnji Wine Ri festival.
Prije Wine Ri festivala, održat će se nekoliko radionica. Na samom festivalu svakom će posjetitelju biti omogućeno da izabere najbolje vino, tako što će uz ulaznicu dobiti i glasački listić. Novost je da će se kupnjom bonova moći kušati i kupiti rijetka vina visokog cjenovnog ranga, a tu će još biti i predstavljanje riječke kuhinje te kuhinje riječkog prstena.
Na novi, međunarodni projekt ocjenjivanja vina „ Kvarner International WineTrophy“ mogu se prijaviti vinarije iz cijelog svijeta, s nadom da će natjecanje zaživjeti i kroz koju godinu postati svjetski poznato.
Okupljenima se, u ime župana Primorsko–goranske županije Zlatka Komadine, obratio Mladen Brajan, voditelj Odsjeka za poduzetništvo i ruralni razvoj Upravnog odjela za turizam, poduzetništvo i ruralni razvoj Primorsko-goranske županije. Gospodin Brajan se je prisjetio pokretanja raznih projekata na početku 2000.godine, od sufinanciranja podizanja novih vinograda, uvođenja novih tehnologija do vinarija s posebnim naglaskom na autohtone sorte vinove loze, zbog čega danas možemo reći da smo prepoznatljiva vinarska regija po kvaliteti i autohtonosti. Istaknuo je segmente prepoznatljivosti našega kraja, na prvom mjestu žlahtinu, sansigot i jarbolu na zvonećarskim prezidima te bakarske terase.
U ime gradonačelnika Grada Rijeke Marka Filipovića, okupljenima se obratio Dario Dobrilović, voditelj Odsjeka za gospodarstvo, poduzetništvo i turizam Upravnog odjela za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte te rekao kako sa zadovoljstvom podržava ovaj projekt. Naveo je i investicije koje je Grad poduzeo kako bi Rijeka postala prepoznatljiva turistička destinacija.
Irena Peršić Živadinov, direktorica Turističke zajednice Kvarnera, izrazila je zadovoljstvo što se od 2017. održava manifestacija Ri Wine, jer i sami rade na brendiranju Kvarnera kao eno-gastronomske destinacije, a najviše na autohtonosti. Navodi da danas gost najprije traži autentičnost i autohtonost, nešto što ima samo kod nas, a ne i na drugim destinacijama. Činjenica da na malom području imamo čak 36 autohtonih sorti vinove loze, je nešto iz čega se može napraviti brend. Brend je i Ri Wine koji je ujedno i alat za marketing i promociju. Sve to, uz našu hranu, restorane i turističke djelatnike, koji se trude podignuti eno-gastronomsku ponudu, došli smo i do titule Europske regije gastronomije za 2026. To nije nešto što je došlo preko noći niti nešto što će se događati samo iduće godine. Rezultat je to dugogodišnjeg zajedničkog rada, kruna na torti i uspjeh kojeg ćemo u godinama koje dolaze moći koristiti kako bi postali prepoznatljivi te tako privlačili goste na našu destinaciju.
Antonija Kardum, voditeljica informiranja i istraživanja tržišta Turističke zajednice grada Rijeke, naglasila je kako su unapređenje i promocija turističkih proizvoda jedan od ciljeva TZ grada Rijeke, te stoga vrlo rado podupiru manifestacije koje podižu kvalitetu turističke ponude, a manifestacija Wine Ri u tome itekako pomaže. Turizam se razvija kao integralni dio razvojnog koncepta grada. U sklopu festivala promovirat ćemo i bogatu eno-gastronomsku ponudu Rijeke i riječkoga prstena, u suradnji sa šefom Aleksandrom Salevićem i konobom Feral, koja vas očekuje s tradicionalnim jelima ali i nekim delicijama i iznenađenjima koja nam nije otkrila.
Emil Priskić, predsjednik Obrtničke komore Primorsko-goranske županije i potpredsjednik Hrvatske obrtničke komore, ponosan je što su dio ove priče. Vjeruje da je ovo dobar put u promoviranju autohtonih proizvoda koji na ovaj način dolaze do krajnjeg potrošača. Prije svega tu su vinari ali i ostalih 1500 obrtnika/ ugostitelja.
Katarina Kukolj, predsjednica udruge Srce za nju, izrazila je zadovoljstvo što već treću godinu surađuju sa Wine Ri koji ima i humanitarni karakter te najavila organizaciju zdravstvenih panela.
Marija Jelić, marketing Vinoteke Wine&Co. naglasila je da kao distrubuteri i zaljubljenici u vrhunska vina vjeruju u važnost podrške i suradnju s raznim festivalima . Stoga već drugu godinu sudjeluju na festivalu Wine Ri, u sklopu kojega će se održati zanimljive radionice, koje počinju od 5.3.2025. Na sve radionice zainteresirani se mogu prijaviti na mail info@vine-co.hr
Klaudio Jurčić, ambasador je branda Kvarner Wines i projekta Kvarner Europska regija gastronomije 2026. na kraju ističe kako svako vino traži svoju čašu, jer je ona jako bitna kako bi vino organoleptički moglo u čaši dati najbolje od sebe. Otkrio je da je u izradi čaša za žlahtinu. U suradnji s Vinotekom Wine&Co povezali su se sa renomiranom Italesse firmom koja radi čaše za zahtjevna tržišta poput Japana, Londona… Dogovor je da izrade multifunkcionalnu čašu za žlahtinu i pjenušac.
U pozitivnom i optimističnom ozračju, konferencija je završila u 11,30 sati.